Den sista dagen

4 Apr

Detta är den sista dagen finskarna är här. De kom hit i måndags, och idag ska de hem. Dessa 5 dagarna har varit jätteroliga. Vi har haft fullt upp hela tiden. Varje kväll har vi varit hemma hos någon och haft jättekul. Det har varit sena kvällar, och tidiga morgonar. Idag ska vi alla hem till våra egna hus i ca 30 minuter. På den tiden ska finskarna hinna packa sina väskor, och se till att de inte har glömt något. Så snabbt som möjligt ska vi sedan hem till mig (Johanna). Där ska vi fika på pannkakor och kakor. Det kommer vara som en liten hejdå fika. Hoppas att det blir mysigt och kul, så får vi ett bra sista minne. Det blir det helt säkert. Vi ska vara hemma hos mig enda tills kl. 16.15. Sedan åker vi till stationen och säger hejdå.

Så nu är hela detta projektet slut för vår del. Jag hoppas att många andra kommer delta nästa år. Det har verkligen varit jättekul, och jag är jätteglad att jag gjorde det. Det var nog ändå inte den sista gången vi ses. Alla fina personer jag har lärt känna är verkligen vänner för livet. Jag ser fram emot flera superbra veckor tillsammans med dem – och jag är inte den enda.

Lämna en kommentar